Niemal każda drukarnia realizuje zlecenia na druk cyfrowy i druk offsetowy. Ten pierwszy sprawdzi się w przypadku niewielkiego nakładu. Wbrew pozorom jest on stosunkowo drogi. Druk offsetowy – nieco bardziej czasochłonny – doskonale nadaje się do znacznych nakładów. W przypadku mniejszej ilości wydruków może być kosztowny. Wiele osób zastanawia się jak dodatkowo podkreślić elegancki charakter drukowanych materiałów promocyjnych. Każda drukarnia ma na to własny patent. Szczególną popularnością cieszą się lakiery UV, które nie tylko podnoszą walory estetyczne wydruku, ale również zabezpieczają całość przed ewentualnym zniszczeniem. Co zrobić, aby materiały reklamowe nie marszczyły się bądź nie brudziły?

Drukowanie
Drukowanie

W tym aspekcie każda drukarnia wykorzystuje folię z tworzyw sztucznych. Nakładana na wydruk sprawia, iż całość wygląda znacznie lepiej, a dodatkowo zabezpiecza przed zabrudzeniami (np. odciskami palców). Szczególnie popularna jest folia satynowa. Przy materiałach reklamowych ważna jest gramatura papieru. Na jej wybór winno wpływać kilka kwestii: zastosowanie drukowanych materiałów, ich format, łamanie papieru, dodatkowe „upiększacze” materiałów reklamowych etc. Jeśli chodzi o kolory wydruku, większość drukarni stosuje system CMYK (połączone ze sobą cztery kolory dają wszystkie barwy). W przypadku nieco bardziej ekskluzywnych materiałów warto pomyśleć o skali kolorystycznej PANTONE.

Facebook Comments
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Dla wszystkich

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Idealne posadzki betonowe – wykonanie

Wykonanie idealnej posadzki betonowej może być nie lada wyzwaniem, zwłaszcza dla kogoś, kt…