Do 2014 roku szkoła językowa chce zwiększyć liczbę oddziałów w Polsce o połowę.
Działająca od 1996 roku sieć szkół językowych British School organizuje kursy dla dzieci, młodzieży i dorosłych. W ofercie firmy są wszystkie główne języki europejskie. Nauczanie w British School odbywa się poprzez rozmowy i nawiązanie interakcji między uczniami oraz komunikację z tzw. native speakers (osobami, dla których nauczany język obcy jest językiem rodzimym). Uczniowie przyswajają język na zasadzie prób i błędów – dzięki temu rozumieją i tworzą samodzielnie nowe zdania.
Pod marką British School działają obecnie cztery szkoły własne oraz 55 franczyzowych, do których uczęszcza 30 tys. osób. Wkrótce powstaną kolejne placówki w Warszawie i Sopocie. Franczyzodawca poszukuje potencjalnych franczyzo-biorców, m.in. w Katowicach, Łodzi, Poznaniu i Lublinie.
– Do 2014 roku chcemy zwiększyć liczbę oddziałów franczyzowych o połowę. Ponadto planujemy otwierać placówki w krajach wschodnioeuropejskich – mówi Monika Długo-kęcka ze szkoły językowej British School.
Przedsiębiorcy, którzy chcą otworzyć szkołę językową British School, muszą dysponować kapitałem od 25 do 75 tys. zł oraz lokalem o powierzchni od 150 do 500 m2 (kwota inwestycji zależy od metrażu placówki). Najlepiej, jeśli lokal usytuowany jest w ścisłym centrum miasta.
W ramach współpracy franczyzobiorca ma zapewnione szkolenie personelu, program do ewidencji kursantów, know-how, wsparcie franczyzodawcy w bieżącym zarządzaniu placówką oraz promocję nowo otwieranych szkół językowych.
– Zawsze podkreślamy, że pierwsza kampania reklamowa jest najważniejsza – mówi Monika Długokęcka. – Rozdawanie ulotek, plakaty, billboardy oraz reklamy prasowe i telewizyjne – to typowe działania marketingowe, którymi wspieramy naszych partnerów.