W tym roku na celowniku Officel znajdzie się Wielkopolska i Górny Śląsk.

Pod koniec 2011 roku otwarty został nowy sklep w Rotmance koło Pruszcza Gdańskiego. W tym roku firma chce zaistnieć w Wielkopolsce i na Górnym Śląsku.

– Skupimy się na pozyskiwaniu franczyzobiorców, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu lokalnego biznesu – mówi Grażyna Marciniak, dyrektor rozwoju sieci Officel Poland. – Chcemy także, aby nowe sklepy były w jak najszerszym zakresie wyposażone w maszyny do wykonywania usług biurowych.

Placówka Officel powinna mieć nie mniej niż 25 m2 powierzchni handlowej, plus zaplecze. Wyszukanie lokalu to zadanie franczyzobiorcy, sieć musi go tylko zatwierdzić. Sklepy najczęściej znajdują się w ciągach handlowych. Część placówek, zwłaszcza tych leżących w miejscach mniej uczęszczanych, skupia się na sprzedaży B2B, sprzedaż detaliczną traktując marginalnie. Franczyzodawca zapewnia szkolenia, wykonanie projektu sklepu oraz opracowuje plan jego wyposażenia i zatowarowania. Pomaga także w kwestii pozyskania źródeł finansowania: leasingu, kredytu czy dotacji z UE bądź z UP.

– Tego rodzaju biznesu nie da się prowadzić jednoosobowo, trudne jest też zdalne kierowanie pracownikami. Franczyzobiorca powinien aktywnie uczestniczyć w zarządzaniu placówką. On i jego pracownicy muszą dostrzegać i chcieć elastycznie reagować na zmiany w otoczeniu zewnętrznym firmy – dodaje Grażyna Marciniak.

Założona w 1989 roku w USA firma Officel Superstores International Inc. działa w 38 krajach na całym świecie. W Polsce istnieje od sześciu lat. (boa)

Facebook Comments
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Dla wszystkich

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Jak uzyskać zwrot ubezpieczenia z Holandii?

W myśl przepisów obowiązujących w Holandii każda osoba pracująca lub zamieszkująca ten kra…