Podręcznik operacyjny to zbiór procedur opisujący krok po kroku zasady zarządzania placówką franczyzową. Korzyści z jego udostępnienia czerpią wszyscy. Franczyzobiorcy pomaga on w codziennej pracy, a franczyzo-dawcy umożliwia chwilę oddechu od ciągłych telefonów zagubionego partnera.

W pierwszej kolejności w podręczniku operacyjnym należy przedstawić organizatora systemu. Warto opisać firmę oraz jej historię, a także strategię rozwoju na następne lata. Należy pamiętać o podawaniu praktycznych informacji. Przydatne będą numery telefonów do osób odpowiedzialnych za kontakt z franczyzobiorcami, a także adresy e–mailowe specjalistów oraz serwisów technicznych. W tej części podręcznika jest również miejsce na przedstawienie struktury organizacyjnej firmy oraz wskazania jej siedziby.

Wygląd placówki

Kolejnym elementem podręcznika jest opisanie wyglądu i wystroju wnętrza placówki. W tej części należy zamieścić informacje o ekipach remontowych, producentach mebli biurowych czy też monterach specjalistycznych urządzeń. Dodatkowo, warto załączyć projekt architektoniczny oraz wizualizację lokalu. W tym rozdziale powinien się również znaleźć opis kasetonu oraz witryny, a także znaku towarowego (logo), pod którym franczyzobiorca będzie prowadził swoją działalność. Trzeba jednak wyraźne zaznaczyć, że wszelkie zmiany elementów zawierających znak towarowy franczyzodawcy bez jego zgody są zabronione.

Produkty i usługi

Umowa franczyzowa określa zobowiązania do zamawiania produktów od franczyzodawcy lub wskazanych dostawców, natomiast podręcznik operacyjny powinien zawierać wykaz tych produktów. Podobna reguła dotyczy działalności usługowych. Opis towarów lub usług powinien być jak najbardziej szczegółowy oraz na bieżąco aktualizowany. W tej części podręcznika franczyzodawca powinien również określić sposób zamawiania produktów. Jeśli proces ten odbywa się za pośrednictwem formularza (pisemnego bądź online), warto zamieścić jego wzór.

Czytaj dalej: https://www.gopschrostkowo.pl/instrukcja-obslugi-firmy-cz-2/

Facebook Comments
  • Instrukcja obsługi firmy cz.2

    Obsługa klienta Dobrze przeszkolony franczyzobiorca zwiększa swoje szanse na skuteczną spr…
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Dla wszystkich

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Ubezpieczenie odpowiedzialności zarządu

Charakterystyka ubezpieczenia odpowiedzialności zarządu. Na czym polega ta polisa? Ubezpie…