Kreatyna to substancja, która pozwala w naturalny sposób podnieść wydajność treningu i uzyskać lepsze wyniki na siłowni. Suplement ten jest bardzo popularny wśród osób trenujących, ponieważ przynosi wiele korzystnych efektów, a nie wywołuje prawie żadnych skutków ubocznych. Należy wiedzieć, że najlepsza kreatyna na masę może być stosowana jako środek zwiększający proces tworzenia białek w ciele. Hamuje ona za to katabolizm, co pozwala znacznie zmniejszyć degradację mięśni po treningu, a w konsekwencji osiągnąć większy przyrost mięśni. Warto wiedzieć, że zaledwie kilka dni używania kreatyny wystarczy, aby zwiększyć mięśnie, dzięki napływowi większej ilości wody i składników odżywczych. Właściwa suplementacja kreatyny pozwala uzyskać jeden kilogram beztłuszczowej masy ciała w jednym cyklu jej przyjmowania. Z kolei zwiększenie procesów anabolicznych w mięśniach pozwala podnosić ćwiczącym większy ciężar.

Kreatyna
Kreatyna

Przydaje się to zarówno na siłowni, jak i podczas uprawiania sportów rekreacyjnych, które wymagają największego wysiłku. Suplement ten gwarantuje także to, że więcej krwi przepływa do mięśni, umożliwiając ich prawidłowe odżywianie. Ponadto, kreatyna wpływa na mięśnie całego ciała, co przy odpowiednim treningu może zwiększyć ogólną sprawność fizyczną. Proszek kreatyny rozpuszcza się w wodzie i można go również dodać do innego suplementu białkowego. Jego zaletą jest to, że na ogół zawiera on w całości substancję czynną i jest tańszy niż kreatyna w postaci tabletek. Większość profesjonalnych sportowców wybiera tę formę jej przyjmowania. Z kolei kreatyna w tabletkach ma tę zaletę tego, że można ją wziąć szybko podczas treningu. Kreatyna w postaci tabletek jest zawsze trochę droższa. Aby zapewnić odpowiednią ilość substancji aktywnej, trzeba zainwestować więcej niż w przypadku taniego proszku. Tabletki lub kapsułki zawierające dużą dawkę tej substancji mogą być trudne do połknięcia. Kreatynę stosuje się w dawce 1 grama na 10 kg masy ciała sportowca, dwa razy dziennie. Najlepiej jest ją przyjmować z białkiem i węglowodanami. Wielu trenujących bierze kreatynę cyklicznie.

Facebook Comments
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Dla wszystkich

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Ubezpieczenie odpowiedzialności zarządu

Charakterystyka ubezpieczenia odpowiedzialności zarządu. Na czym polega ta polisa? Ubezpie…