Firmy franczyzowe znają co najmniej kilka sposobów pozyskiwania partnerów. Wszyscy zdają sobie sprawę, że konkurencja biznesów na licencji w każdej branży jest bardzo wysoka. Oznacza to, że czekanie z założonymi rękami na telefon od przedsiębiorców, którzy chcieliby nawiązać współpracę w ramach sieci, nie wystarczy, aby firmie regularnie przybywało placówek. Wiedzą o tym franczyzo-dawcy, którzy co roku wracają jesienią do Pałacu Kultury i Nauki na Targi Franczyzy. Tym razem organizatorzy spodziewają się 100 wystawców i 7000 odwiedzających, podczas gdy w zeszłym roku było ich odpowiednio – 65 i 6000.

Te zmiany oznaczają konieczność zaaranżowania większej powierzchni niż było to w 2011 roku. Franczyzodawcy prezentujący swój koncept w dniach 18-20 października będą mieli do dyspozycji 1000 m\ z czego połowa powierzchni już została wykupiona.

– Największą popularnością cieszą się stoiska typu premium, czyli te, które znajdują się na tzw. wyspach oraz najbliżej wejścia. Jako pierwsze w tym roku na zakup powierzchni zdecydowały się firmy, które po raz kolejny pojawiają się na targach, m.in.: Piwiarnia Warki, Intermarche, Naturhouse, Alior Bank, McDonalds. Są również franczyzodawcy debiutujący na imprezie: Centrum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, Impero Finance, Yogen Friiz. Nowością tegorocznych targów jest udział deweloperów i zarządców obiektów handlowych, którzy chcieliby nawiązać kontakt z potencjalnymi najemcami – mówi Małgorzata Boruń, menedżer działu sprzedaży PROFIT system, organizatora imprezy.

Wystaw się, a postaw się

Dziesiąte jubileuszowe Targi Franczyzy pozyskały w tym roku wielu partnerów, co z pewnością pomoże w promocji franchisingu jako bezpiecznej formy prowadzeniu biznesu. Patronami targów zostali: Ministerstwo Gospodarki, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Organizacja Franczyzodawców i Marszałek Województwa Mazowieckiego.

Na targach nie wystarczy być. Do największego wydarzenia branży franczyzowej w Europie Środkowo–Wschodniej trzeba się dobrze przygotować. Franczyzodawcy muszą zaplanować każdy szczegół stoiska, ustalić dyżury przedstawicieli firmy oraz wydrukować materiały promocyjne.

– Już po raz trzeci będziemy uczestniczyć w targach, dlatego wiemy, jak się do nich przygotować. Nie skupiamy się na designie stoiska, lecz na części merytorycznej – drukujemy ulotki z danymi osoby do pierwszego kontaktu z potencjalnymi partnerami – mówi Marcin Tauber, dyrektor ds. rozwoju sieci Alior Bank. – Targi to dla nas

świetna okazja do spotkania całego zespołu terenowego w jednym miejscu. Menedżerowie z poszczególnych regionów pełnią dyżury. Kontakty zebrane w trakcie trzech dni są procesowane przez kolejne tygodnie po zakończeniu targów. Umawiamy się na spotkania z osobami, które odwiedziły nasze stoisko, i przystępujemy do procesu rekrutacyjnego.

Targi Franczyzy dla Alior Banku są również okazją do budowania wizerunku firmy promującej przejrzyste zasady działania. Dlatego bank przekazuje przedsiębiorcom zainteresowanym współpracą wzór zawieranej umowy. Wszystko po to, by partnerzy mogli porównać ofertę Alior Banku z innymi i wybrać najlepszą. Zwykle zwiedzający targi wykorzystują wydarzenie do zebrania informacji o franczyzodawcach.

– O targach przeczytałam w inter-necie. Po zapoznaniu się z listą wystawców przeanalizowałam ich oferty współpracy w katalogu franczyz na portalu Franchising.pl. Bez konieczności podróżowania do centrali kilku banków z większością mogłam spotkać się w jednym miejscu, dzięki czemu zaoszczędziłam dużo czasu. Jedyne, na co mogłabym narzekać, to tłok, który przeszkadzał przy rozmowach – ocenia Justyna Baranowska, która wspólnie z mężem Przemysławem prowadzi Alior Bank w Debrznie w województwie pomorskim.

Kolejna edycja Targów Franczyzy już za dwa miesiące, dlatego już teraz można śledzić aktualizowaną listę wystawców na stronie Franczyza.pl.

Daniel Wilk

Facebook Comments
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Dla wszystkich

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Zarządzanie flotą wynajmowanego sprzętu budowlanego: Strategie maksymalizacji wydajności i minimalizacji przestojów

Efektywne zarządzanie flotą wynajmowanego sprzętu budowlanego jest kluczowe dla sukcesu ka…