Za większością sieci franczyzowych, partnerskich i agencyjnych stoi sukces. Ktoś na swoim pomyśle zarobił pieniądze i – za opłatą – dzieli się nim z partnerami. Słowo „system” to klucz do biznesu opartego na franchisingu lub partnerstwie. Biorca licencji może bowiem liczyć na systematyczną opiekę ze strony licencjodawcy – na szkolenia dla siebie i załogi, na kampanie promocyjne wspierające sprzedaż i na przekazanie know-how. Dawca licencji oferuje biorcy swoją markę i metodę prowadzenia przedsiębiorstwa. Nowy punkt stworzony przez licencjobiorcę ^^^ jest samodzielny w ramach sieci, ale musi przestrzegać norm ustalonych przez twórcę systemu w umowie franczyzowej, partnerskiej lub agencyjnej.
W katalogu zamieszczono firmy oznakowane logo Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Ich umowy zostały zweryfikowane przez zarząd POF i są zgodne z Europejskim Kodeksem Etyki Franczyzowej.
Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Przed podpisaniem umowy o współpracy kandydat powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty każdej z firm. Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania wpisów zamieszczonych w katalogu.